måndag 11 april 2011

Kundpsykologi

Jag är tillbaka i skolan efter en 9 veckor lång LIA (Lärande i arbete). Under tre veckor kommer jag att läsa kundpsykologi, och tycker verkligen att det ska bli intressant. Jag har alltid intresserat mig inom detta område, och ser fram emot vilka nya kunskaper jag kan få med mig i ryggsäcken.

Dagen idag bestod mest av att gå igenom kursens innehåll, och olika betygskriterier. Vi gick även igenom våra sinnen och hur de påverkas och hur man på bästa sätt kan använda sig av de lärdommarna i vårt arbete. Efter det hade vi en rolig gruppövning som gick ut på att para ihop olika människor med bostad, yrke, fritidssysselsättning, och vilken bil de kör. Det är ganska intressant hur rätt man kan ha i vissa lägen,  samtidigt som ens förutfattade meningar kan spela en ett ordentligt spratt.

Jag återkommer självklart med uppdateringar under kursens gång och vi har fått två roliga uppgifter. Den ena känns lite extra rolig, jag ska nämligen ut och vara mystery shopper. Jag ska sedan skriva en rapport om mina iakttagelser, och redogöra för 5 positiva butiksupplevelser, så vi får se hur mycket olika butiksbesök det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar