tisdag 12 april 2011

Barnskyltfönstret


Kom på att jag inte visat er barnskyltningen vi gjorde. Det är inte det typiska lekfulla fönstret som skulle tilltalat ett barn, utan vi har mer riktat oss till de nyblivna organiserade småbarnsföräldrarna och ville ge fönstret en mer städad look. Men samtidigt har det lekts med färger för att ge fönstret en glad och fräsch känsla. Idén till fönstret fick jag ifrån att observera kundströmmen utanför butiken, det gick nämligen förbi väldigt mycket småbarnsföräldrar, och jag ville uppmärksamma dem på att vi hade saker för dem i butiken. En annan observation var att det ofta var samma människor som gick förbi butiken, och då tycker jag att det är ännu viktigare att göra uppseendeväckande temaskiftningar på fönstrena för att få dem att haja till.

2 kommentarer:

  1. VIlken fin skyltning! OCh spännande utbildning du går.

    Kul att du kikade förbi inne hos mig :)!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, ja det är verkligen en spännande utbildning. Tack detsamma, kul att du kikade in hos mig också :) Jag brukar läsa din blogg, har länkat till dig i min blogglista om du inte såg det, kram

    SvaraRadera