tisdag 18 januari 2011

Praktikfallet

      Nu har jag fått mitt praktikfall som jag ska arbeta med under ekonomikursen, det kommer bli väldigt spännande och otroligt lärorikt. Jag har valt att arbeta med samma butik som jag ska göra min LIA i. Målet med projektet och vad min yrkesroll handlar om är att göra förändringar/förbättringar i butiken. En Visual Merchandisers arbetsuppgift innebär inte enbart att göra något som är attraktivt för ögat utan att faktiskt hitta lösningar som genererar vinst.

 
·         Du ska göra följande och rapportera utfallet till mig i en rapport
·         Välj en butik (gärna utan kedjetillhörighet) i vilken du vill göra någon förändring
·         Skissa på förändringen (grovt)
·         Kostnadsberäkna den (verkliga värden så långt som möjligt)
·         Kalkylera förväntad intäktsökning (MOTIVERA)
·         Sammanfatta 4 och 5 i en resultatbudget för din förändringslösning
·         Fastställ nya måltal för följande nyckeltal (MOTIVERA)
Räntabilitet på totalt kapital
Omsättningshastighet
Marginalprocent


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar