torsdag 2 december 2010

Ska göra min LIA på Charlotte Trend

I Februari ska jag göra min första LIA period. LIA betyder lärande i arbete och det är en möjlighet för mig att praktisera mina kunskaper. Jag har valt att göra min period på underbara Charlotte Trend i Malmö. Det är en inredningsbutik med ett brett sortiment med många olika stilar, bland annat klassisk, rustik, romantik samt modernare stilar.

Det ska bli väldigt roligt och jag ser verkligen fram emot det. Under LIA perioden får vi speciella uppgifter som vi ska lösa på företaget och bland dem ingår det att ansvara för ett skyltfönster under en begränsad period. Vi ska även redogöra för hur man planerar ett fönster samt följa upp. Därutöver ska vi konstruera en kundrunda för att ta reda på hur kunderna rör sig i butiken. Sen ska vi lämna ett förslag på hur man kan förändra/förbättra den interiöra och exteriöra miljön.

                                                                   www.charlottetrend.se

2 kommentarer: