torsdag 30 december 2010

Nyårsdukning

Letade efter lite inspiration till nyårsdukningen, och hittade massvis med inspirerande bilder. Som alla säkert vet är jag tokig i färg men ibland är det faktiskt så att "Less is more"
I år satsar jag på en lite lantlig dukning i vitt och grönt som känns alldeles lagom...


                                           http://www.cultdesign.blogg.se/

Lite dukningtips från hemmakanalen
- Välj ett tema t ex en färg.
- Använd dig av kontraster t ex en klassisk matt linneduk mot blankt porslin. En vit tallrik mot en väldigt färgstark servett osv.
- Gå ut i trädgården och plocka in lite levande växter, det behöver inte vara blommor utan kan vara några vackra blad, kvistar, bär eller stenar. Placera ut på bordet samt på varje plats.
- Vill du göra det lilla extra bind ett vackert snöre eller band runt varje servett för att få en ännu festligare känsla på bordet.
- Gör det inte för komplicerat, det är ofta det enkla som är det vackra.


Gott nytt år...

2 kommentarer:

  1. Fin bild men det är inte åt nyårs temat tycker jag, hade du haft i lite svart o ytterst lite silver i detalj så hade det blivit super:) bara ett tips på vägen

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar och dina tips :) Bilden är inte min egen bara en bild jag lade in för att visa vilka färger jag hade tänkt använda och för att förstärka vad jag menade när jag sa att "less is more"... Så vanligt att det görs överdådiga dukningar med mycket mörkt och glitter bara för att det är nyår. Men någon liten svart detalj hade varit fin på bilden det håller jag med dig om :) Mvh Minna

    SvaraRadera