söndag 13 mars 2011

Stelton... "A Stelton state of mind"

Efter leverantörsmötet i fredags tog jag mig an Steltonavdelningen i butiken för att locka dit fler kunder och öka omsättningen på produkterna.


Här ser ni en förebild på avdelningen sedd från långt håll




Efter: Valde att lyfta fram de kända Steltonkannorna, kunder känner till produkten och eftersom de finns i så många fina färger fungerar det som ett ordentligt blickfång och har en indragande effekt.


Lyfte även fram de underbara ljusstakarna och satte ljus i dem så att man snabbt kan se vad det är. På deras tidigare plats fanns inte den möjligheten eftersom platsen var för liten.


Under kannorna samlade jag en serie som tidigare var uppdelad och lade i diverse saker för att inspirera och visa vad man kan använda dem till.


Här ser ni en förebild på brödkorgssektionen.


Efter: Lyfte upp de mer tilltalande klara färgerna för säsongen och placerade de mörka längst ner, även av den anledningen att mörka färger är tyngre och på det viset skapade jag mer balans.


Före


Efter: Här har jag flyttat ner mindre aktuella produkter, och låtit översta hyllan agera som inspirationsdisplay med visningsex. Logiskt har jag placerat produkterna i kartonger under så att det är lätt att hitta. 


Lyfte även fram andra produkter på siddisplayen med tillhörande bilder för att förhöja. Har gjort likadant på andra sidan gondolen med visningsex längts upp och tillhörande kartonger rakt under.

2 kommentarer: