tisdag 30 augusti 2011

Tillbaka i skolan med kursen användbarhet på internet

Efter en regnig sommar blandad med en del jobb och en del ledighet är jag nu tillbaka vid skolbänken. På schemat står en relativt kort kurs, användbarhet på internet. Vi har redan fått vårt projektarbete för kursen som innebär att göra en hemsida/webbshop för ett företag. Jag och min grupp har valt att jobba med BRIO och har utformat en affärsplan och en moodboard för vårt arbete. Vi ska i veckan skapa en grafisk profil för BRIO och göra en fiktiv webbshop.


Jag tycker att kursen är väldigt intressant då den innehåller mycket marknadsföring. Moment i kursen är grafisk design, informations och interaktions design. Det är inga främmande ämnen för mig eftersom jag har en grafisk utbildning i ryggen och har även läst webbdesign. Men jag tycker ändå att det är roligt och lärorikt att fräscha upp minnet eftersom det var ett antal år sen.

Idag har jag bla gjort en ny logga till BRIO och förberett delar som ska finnas med i vår webbshop, vi har gjort grunden för hemsidan/webbshopen och imorgon kör vi så det ryker för redan på torsdag ska det presenteras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar