På min blogg kan ni läsa om min utveckling och vägen till titeln Visual Merchandiser. Dagens handel utvecklas ständigt och för att stå sig i den hårda konkurrensen som råder behöver ett företag en duktig VM. Jag jobbar med det visuella och min huvudsakliga uppgift är att på ett tilltalande, planerat och strukturerat sätt guida och inspirera kunden till köp och på så sätt öka försäljningen.
tisdag 3 maj 2011
VG på fältstudien i kundpsykologi
Som jag tidigare nämnt gjorde jag en fältstudie under kursen kundpsykologi. Studien gick ut på att besöka X antal butiker för att studera säljarnas beteende. Analysera hur de använder sig av säljhjulet och deras säljtekniska förmåga. Hur duktiga är de på att ta kontakt med mig, vinna min tillit, gör de en grundlig behovsanalys för att ta reda på mina behov och köpmotiv, hur genomför de produktinförsäljningen och hur avslutar de. Jag blev oerhört glad när jag fick veta att jag fick VG på min studie då min lärare ansåg att jag hade mycket bra analyser och reflektioner och en förmåga att se helheten genom kunskap och förståelse. Uppgiften engagerade mig verkligen och jag la ner mycket tid och tankeverksamhet på den, och då betyder ett bra betyg väldigt mycket.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Grattis till duktiga dig!
SvaraRaderaYou rock as usually !
SvaraRadera