lördag 16 oktober 2010

Projektarbete

Vi har precis haft projektarbete i skolan. Vi skulle bygga en butiksmodell i A2 storlek. Vi valde att göra en inredningsbutik som vi gav namnet Naturliga hem. Vi kom på ett koncept för butiken, skapade en logotype, planerade och skapade en planlösning och layout. Vi skulle även arbeta med kundcirkulation, fokuspunkter och belysning. Vi producerade alla våra varor själva, jobbade med färg och form, olika material och inredde vår butik efter butikens stil och koncept, allt för att det skulle bli en tydlig röd tråd. Så här blev resultatet.






4 kommentarer:

  1. Minna, det här ser ju rktigt bra ut! Jag är stolt, du brås på din x-mamma minsann ;-)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket <3 Du får gärna vara mitt bollplank,kram

    SvaraRadera
  3. Du har en väldigt intressant blogg det syns tydligt att du brinner för färg och form och har alt som behövs för att vara en bra merchandiser.Jag själv är florist utbildat och har min blogg som handlar om spets och spets liknande broderier: http://ileanasspets.blogspot.com
    Du är välkommen!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla du för dina fina ord :)

    Spännande att vara florist, har själv alltid velat utbilda mig till blomsterdekoratör. Jag ska absolut in och kika på din blogg. Mvh Minna

    SvaraRadera