torsdag 7 april 2011

Lärarkommentar

Jag brukar inte rodna, men min lärares kommentar fick mig verkligen att tappa fotfästet lite,haha. Hans roll under redovisningar brukar vara den kritiska, ifrågasättande och det här borde du verkligen ha tänkt på. Min lärare är verkligen duktig och sitter inne med så mycket kunskap och jag blir alltid lite extra nervös när vi har honom eftersom att han är så kompetent.

När jag hade redovisat idag sa han: Minna nu gör du det svårt för mig, du har en exceptionell förmåga att använda båda dina hjärnhalvor samtidigt. Du är både kreativ och har en väldigt utvecklad analytisk förmåga.
Jag kunde verkligen inte få en finare kommentar än så även om jag aldrig själv kan känna mig helt nöjd, det betyder så mycket när det kommer från honom.

Självklart fick jag även med mig saker jag kunde tänka på till nästa gång, och överlag känner jag mig väldigt nöjd med min insats och presentation.

8 kommentarer:

  1. Way to go girl!! Du rockar så fett ! När ska du inse de :D

    SvaraRadera
  2. Åh tack vännen det värmer, jag vet inte när jag ska fatta det. Det verkar ligga i min natur, att alltid se vad som kan förbättras/förändras. Det är både en positiv egenskap som jag har väldigt mycket nytta av, inte minst i mitt arbete. Men det är negativt på det sätt att jag aldrig känner mig helt nöjd. Lycka till imorgon, kram

    SvaraRadera
  3. Du ska va stolt över dig själv och att få sånna fina kommentarer av HANS det betyder mycket de kan jag lova. Fira med nåt gött att äta ikväll.

    Kram Sofie

    SvaraRadera
  4. Jag vet det gör ju så mycket att det kommer från honom,så jag känner mig väldigt nöjd och glad över det, kram

    SvaraRadera
  5. BAM! Bästa systern ♥

    Så himla stolt över dig..
    Kärlek/Myan

    SvaraRadera
  6. Tack det betyder så mycket för mig <3

    SvaraRadera
  7. Hej, jag skulle vilja gå den här utbildningen när jag gått ut gymnasiumet, men jag har så himla svårt för redovisningar och prata inför folk så jag undrar om det är mycket sånt och om det blir svårt då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej roligt att du är intresserad av utbildningen, den jag går som är på två år går för tillfället inte att söka men det finns en annan diplomutbildning på ett år du kan söka istället.

      Som svar på din fråga så är det faktiskt väldigt mycket redovisningar, du presenterar allt du gör under hela utbildningen oftast i form av powerpoint presentationer, och detta är ju tyvärr inget du kan hoppa över. De lägger mycket vikt vid att lära sig prata inför folk och detta för att man i framtiden ska vara bekväm i att presentera sina ideér och lära sig att argumentera för dem. Jag tyckte också att det var väldigt jobbigt att prata inför folk i början men man vänjer sig ganska fort när man är tvungen att göra det regelbundet, men jag förstår verkligen din känsla.
      Mvh Minna

      Radera